Brev:
Madmor
16. december 2011
Alder:
7 mdr.
Madmor
Hej Helen,
Først tak for alle dine gode svar og for en super brevkasse!
Jeg skriver igen angående min datter, der nu er 6 ½ måned. Som jeg før har "belemret" dig med, så er hun ikke den store spiser. Faktisk har der kun været en periode omkring de 5 mdr. hvor hun ville have grød og mos, ellers har hun faktisk nægtet.
Jeg kan ikke rigtig få hende til at komme i gang med maden. Hun vil kun have bryst og den mad hun selv kan få i hånden. Nogen gange kan jeg presse et par rugbrødshapsere med lidt pålæg ind i hendes mund, men det er når hun bliver afledt. Hun vil dog gerne smage den mad vi andre spiser, men mister interessen efter at have smagt en mundfuld. Det er som om mad ikke har den store interesse.
Skemad er jeg helt stoppet med, da jeg kom til at presse hende for meget og til sidst gik det helt i baglås. Jeg er bange for at jeg har givet hende nogle dårlige oplevelser med mad og derfor er det nu lidt i hårdknude. Har du nogen gode ideer til hvordan vi får løst op for denne knude?
Jeg forsøger at hygge og slappe af ved måltiderne, men det er ret svært, når jeg ved hvor vigtigt det er, at hun snart kommer igang. Og jo mere jeg presser jo mere afviser hun. Hmmm altså!!
Hun vil ikke have flaske og ikke sut, så hun blir ammet fuldt ud. Det skal siges, at hun har været en del syg og forkølet, så det har taget appetitten.
Så lige nu sidder hun bare med ved bordet og smager fra os. Så får hun lidt i hånden hun leger med som du anbefaler i din bog (super god bog i øvrigt), så det bliver ikke til særlig meget mad i løbet af dagen.
Tror du bare jeg skal have is i maven og så kommer det eller har du nogen ideer til hvordan vi kommer videre?
Med venlig hilsen
Madmor